Renault in Brussel

Renault in Brussel

Welkom terug

Welkom terug

Wij zijn bijzonder blij dat we u opnieuw kunnen ontvangen in onze vestigingen van Renault in Brussel.
 Jawel, vanaf 11 mei zijn onze 3 concessies, werkplaatsen, carrosseriewerkplaatsen en magazijn opnieuw toegankelijk. Wij kijken er naar uit u daar weer te zien.

GEZONDHEID en VEILIGHEID voor alles!

Om uw veiligheid en die van onze medewerkers te verzekeren, hebben we veiligheidsmaatregelen getroffen die afgestemd zijn op de huidige omstandigheden.

Hieronder vindt u een overzicht van vragen die u zich zou kunnen stellen, met de bijhorende antwoorden alsook enkele nieuwe diensten die wij invoeren om u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Als u geen antwoord vindt op uw vragen, kan u vanaf nu terug terecht bij uw gebruikelijke dealer of bij onze Klantendienst van maandag tot en met vrijdag op het nummer 02 644 30 30 (maandag t.e.m. donderdag van 8u00 tot 16u15, vrijdag van 8u00 tot 15u30).

Onze Werkplaatsen

  • Zijn de werkplaatsen open?

    Onze 3 werkplaatsen zijn weer open van maandag tot en met vrijdag. De werkplaats van Drogenbos is ook open op zaterdagmorgen tot 13 uur.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Ja, we ontvangen u graag op afspraak.

    Zo vraagt u die aan:
- Ofwel via dit formulier. Daarna contacteren we u om uw afspraak te valideren.
- Ofwel door te bellen naar onze Klantendienst op 02/644 30 30, van maandag t.e.m. donderdag van 8u00 tot 16u15, vrijdag van 8u00 tot 15u30.

  • Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?

    Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we strikte regels rond hygiëne en social distancing:

    Onze medewerkers dragen mondmaskers en we hebben plexiglasschermen geïnstalleerd aan onze onthaalbalies.

    Onze klanten: We laten maximaal twee klanten tegelijk binnen in de receptieruimte. We vragen om de markeringen op de grond te respecteren zodat er altijd 1m50 afstand blijft. Er is ook ontsmettende gel voor de handen ter beschikking. Betalen kan enkel via bancontact; zo vermijden we mogelijke besmetting via cash.

    Uw wagen wordt ontsmet bij zijn aankomst. Na de interventie aan uw wagen, ontsmet de mecanicien alle gebruikte gereedschap. Na het parkeren van uw wagen op de parking, ontsmet hij opnieuw uw wagen binnenin. Dan brengt hij beschermhoezen aan op het stuur, de zetels en de versnellingspook. Hij ontsmet ook de buitenkant en uw wagen, alsook de sleutels, welke hij in een envelop steekt.
    Gelieve het ons niet kwalijk te nemen als dit voor u wat hinder veroorzaakt, maar de veiligheid van iedereen is onze prioriteit.

    Ontdek onze video “getroffen veiligheidsmaatregelen”

Onze Carrosseriewerkplaatsen

  • Zijn de carrosseriewerkplaatsen open?

    Onze carrosseriewerkplaatsen van Renault Plein en Drogenbos zijn opnieuw open van maandag tot en met vrijdag.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Ja, we ontvangen u graag op afspraak.
    – Ofwel via dit formulier. Daarna contacteren we u om uw afspraak te valideren.

    – Ofwel door te bellen naar onze Klantendienst op 02/644 30 30, van maandag t.e.m. donderdag van 8u00 tot 16u15, vrijdag van 8u00 tot 15u30.

  • Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?

    Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we strikte regels rond hygiëne en social distancing:

    Onze medewerkers dragen mondmaskers en we hebben plexiglasschermen geïnstalleerd aan onze onthaalbalies.

    Onze klanten: We laten maximaal twee klanten tegelijk binnen in de receptieruimte. We vragen om de markeringen op de grond te respecteren zodat er altijd 1m50 afstand blijft. Er is ook ontsmettende gel voor de handen ter beschikking. Betalen kan enkel via bancontact; zo vermijden we mogelijke besmetting via cash.

    Uw wagen wordt ontsmet bij zijn aankomst. Na de interventie aan uw wagen, ontsmet de mecanicien alle gebruikte gereedschap. Na het parkeren van uw wagen op de parking, ontsmet hij opnieuw uw wagen binnenin. Dan brengt hij beschermhoezen aan op het stuur, de zetels en de versnellingspook. Hij ontsmet ook de buitenkant en uw wagen, alsook de sleutels, welke hij in een envelop steekt.
    Gelieve het ons niet kwalijk te nemen als dit voor u wat hinder veroorzaakt, maar de
    veiligheid van iedereen is onze prioriteit.

Ons magazijn wisselstukken en accessoires

  • Is het magazijn wisselstukken en accessoires open?

    Ja, ons magazijn in Drogenbos is open van maandag tot en met donderdag van 8u30 tot 12u30 en van 13u tot 16u. Vrijdag tot 15u.

  • Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?

    Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we strikte regels rond hygiëne en social distancing:

    Onze medewerkers dragen mondmaskers en we hebben een plexiglasscherm geïnstalleerd aan onze onthaalbalie. Een balpen voor éénmalig gebruik voor het ondertekenen van documenten.

    Onze klanten: We laten maximaal een klant in tegelijk binnen in de receptieruimte. We vragen om de markeringen op de grond te respecteren zodat er altijd 1m50 afstand blijft. Er is ook ontsmettende gel voor de handen ter beschikking. Betalen kan enkel via bancontact; zo vermijden we mogelijke besmetting via cash.

Onze showrooms

  • Is de showroom open?

    Onze 3 showrooms zijn open van maandag tot en met zaterdag: van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 18u30 en zaterdag van 9u30 tot 18u.

  • Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?

    Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we strikte regels rond hygiëne en social distancing:

    Onze medewerkers dragen mondmaskers en we hebben plexiglasschermen geïnstalleerd voor hun bureau. Een balpen voor éénmalig gebruik voor het ondertekenen van alle documenten.

    Onze klanten: We vragen om de markeringen op de grond te respecteren zodat er altijd 1m50 afstand blijft. Aan de receptie krijgt elke bezoeker een mondmasker en hebben we ontsmettende gel voor de handen ter beschikking. Een enkele klant per bureau is toegestaan.

    Onze uitgestalde wagens : zijn reeds open en voorzien van beschermhoezen.

    Verder worden onze showrooms verschillende keren per dag schoongemaakt.

    Geen zin om u te verplaatsen? We kunnen met elkaar praten via Live videochat.

    Vanaf de week van 18 mei zullen we ook ter uwe beschikking zijn via Live Chat Video. Zo kan u met onze commercieel medewerker een gesprek hebben van op afstand, terwijl hij u via video wagens uit onze showroom kan tonen en al uw vragen beantwoorden. En dat allemaal terwijl u gewoon thuis bent.

    Hoe ons contacteren via Live Chat video? Zie onze websites www.rrg.be of www.daciaretailgroup.be. Bij het consulteren van de rubrieken “Gamma”, “Stockwagens” of “Aanbiedingen” , zal er een pop-up verschijnen waar u de keuze heeft om Live in contact te treden met onze commerciële medewerker.

    Wilt u toch het model in onze showroom komen bekijken of een proefrit maken, dan garanderen we dat alle veiligheidsregels gevolgd worden.


    Ontdek onze video “getroffen veiligheidsmaatregelen”

  • Is het wel een goed moment om een nieuwe Renault of Dacia te kopen?

    Jazeker, want we geven u uitzonderlijke kortingen op onze nieuwe wagens in voorraad.

    Ontdek onze acties van de maand: voor Renault op renaultretailgroup.be en voor Dacia op daciaretailgroup.be.


  • Ik ben geïnteresseerd in een bepaald model. Hoe ga ik te werk?


    U vult het formulier in dat hoort bij het model van uw keuze. Een commercieel medewerker zal met u een afspaak vastleggen.
    of
    U verkiest om een Life chat video- afspraak vast te leggen. Zo kan u met onze commercieel medewerker een gesprek hebben van op afstand, terwijl hij u via video wagens uit onze showroom kan tonen en al uw vragen beantwoorden. En dat allemaal terwijl u gewoon thuis bent.

    Hoe ons contacteren via Live Chat video? Zie onze websites www.rrg.be of www.daciaretailgroup.be. Bij u het consulteren van de rubrieken “Gamma”, “Stockwagens” of “Aanbiedingen” , zal er een pop-up verschijnen waar u de keuze heeft om Live in contact te treden met onze commerciele medewerker.

  • Kan ik een proefrit maken met een Renault of een Dacia?

    Ja, dat kan, op afspraak. U reserveert een proefrit met het model van uw keuze door het bijhorende formulier in te vullen op onze website.
    Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?
    De wagen die u zal proefrijden is ontsmet en voorzien van beschermhoezen op het stuur , de zetels en de versnellingspook. De deurklinken buiten- en binnenkant zijn ontsmet.

  • Ik heb nog voor de quarantainemaatregelen een wagen besteld. Wanneer mag ik hem komen halen?

    Onze medewerkers van de dienst leveringen zullen u via mail of telefonisch contacteren om een datum af te spreken waarop u uw Nieuwe Renault of Dacia mag komen halen, als het u past.

  • Ik heb een afspraak om mijn nieuwe Renault of Dacia te komen afhalen. Welke veiligheidsmaatregelen zijn er daarvoor getroffen?

    Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we strikte regels rond hygiëne en social distancing:

    We ontvangen u op afspraak in een aparte ruimte voor de levering van wagens. U
    krijgt een mondmasker en er is ontsmettende gel voor uw handen beschikbaar.

    Uw nieuwe wagen : is reeds van voor uw aankomst ontsmet en voorzien van beschermhoezen op de zetels , het stuur en de versnellingspook. Pas bij uw aankomst halen wij de beschermingshoezen eraf en ontsmetten opnieuw uw wagen binnen- en buitenkant (handgrepen, koffer, …). De sleutels worden ontsmet en in een
    envelop gestoken.

    Het overhandigen van de documenten : 1 enkele klant toegelaten in het bureau voorzien van een plexischerm. Een balpen voor eenmalig gebruik voor het ondertekenen van de documenten. De sleutels worden in een envelop overhandigd.

    Uitleg over uw wagen : 1 enkele klant kan plaatsnemen in een beveiligde zone om
    een video op groot scherm te bekijken die alle nuttige uitleg geeft over de wagen.

    Ontdek onze video “hoe gaan we tewerk met onze veiligheidsmaatregelen”